محمد خوش الحان

پروژه درسی محمد خوش الحان

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

۲۹
فروردين

این جلسه به دلیل جابه جا شدن کلاس با کلاس دیگر نتوانستیم به بهره ای که در دیگر جلسات میرسیدیم برسیم ولی با وجود مشکلات مختلف استاد دهکردی کلاس را به خوبی اداره کردند و همانند جلسات قبل زمانی به تمرین تایپ ده انگشتی صرف شد.

حروف خ ح ج چ وز وچند حرف دیگر که الان حضور ذهن ندارم کار شد.

در ادامه کلاس اقا جابر در مورد فضای ابری توضیح دادند و گفتند که این بحث ، بحث جدیدی نیست و به دوبخش تقسیم میشود

1.خصوصی که مثل سیستم اتوماسیون دانشگاه است در مورد اطلاعات دانشجویان و ... 2.عمومی مثل دراب باکس

و از یک وجه دیگر به ان پرداخته شد که چرا این بیگ دیتا ها رایگان است که البته چند دلیل مشخص دارد همچون اطلاع از طرز فکر مخاطبان و فروختن ان به شرکت های تبلیغاتی که البته دلایل نامشخص ان خیلی بیشتر است.

در ادامه خانم کیان در مورد pintrest صحبت کردند وگفتند که فضای ان بسیار شبیه اینستاگرام است البته قابلیت های ان بسیار بیشتر است که بر خلاف اینستاگرام که بر شخص و عکس های افراد استوار است پینترست بر موضوع استوار است.

  • mohammad khoshalhan
۲۱
فروردين

اولین سوالی که در ذهن بینندگان این شبکه طرح می شود این است که بودجه و هزینه های کلان این دو شبکه از کجا تامین می شود.چون این دو شبکه که در واقع با یک مدیریت در حال فعالیت است هیچگونه تبلیغات از هیچ شرکتی نداشته و در واقع اسپانسر تبلیغاتی ندارد.اکثر برنامه هایی که از این شبکه ها بر روی آنتن می رود ساخته شده توسط تیم ( manoto tv ) است.این درحالی است که مستندهایی و برنامه های آموزشی که از این دوشبکه پخش می شود هزینه های بسیارکلانی دارد.
برطبق گفته های مدیران شبکه، این شبکه متعلق به شرکت تلویزیونی مرجان Marjan Television Network  است و از بریتانیا پخش می شود.
طبق اطلاعات موجود، سازمان جاسوسی MI5 (سازمانی با ملیت انگلیسی-یهودی) حامی مالی این شبکه است

سرویس اطلاعات نظامی 5 (MI5) همان آژانس اطلاعات امنیت ملی می باشد که مسئول مقابله با تهدیدهای سازماندهی شده و مخفی علیه انگلستان است.

نکته بسیار تامل برانگیز اینجاست سازمان جاسوسی MI5، مدیریت اصلی شبکه های من و تو یک و من و تو دو رابه خواننده متواری ایرانی، فائقه آتشین((گوگوش)) سپرده است.

در نگاه اول وقتی مخاطبین به تماشای مستندهای این شبکه مشغول می شوند، یکسری برنامه های آموزنده و پربار را میبینند که هیچگونه مغایرتی با اخلاق و جایگاه خانواده ندارد.ولی تمامی این مستندها مقاصد و تفکرات خود را آرام آرام و با آرامش تمام به خورد مخاطبین خود داده و تماشاگران را همراه و هم عقیده خود می کند.

  • mohammad khoshalhan
۲۱
فروردين

این جلسه که اولین جلسه بعد از عید بود استاد دهکردی در ابتدا ی کلاس به بحث اقتصاد سیاسی پرداختند در این باره صحبت کردند و گفنتد که در ورای فعالیت ها ی رسانه ها دلایل دیگری وجود دارد که ممکن است سیاسی و ... باشد وباید در این باره بیشتر تعمل کرد.

در ادامه در مورد یکی از نرم افزار های شبکه اجتماعی به نام trello صحبت کردند و نصب و استفاده از ان را در کلاس الزامی کردند و دوباره وقت زیادی برای تمرین تایپ گذاشته شد و علاوه بر حروف اعداد 3.5.6 هم درس داده شد.

در ادامه در مورد one noteکه از نرم افزار های office است صحبت کردند و گفتند که امکان اصلی ان سیو کردن عکس و متن در ان از گوگل بوک است که در انجام پروژه ها بسیار به کار میاید که میتوان ان را بخش بندی و در هر بخش ان فصل هایی قرار داد و از امکانات دیگر  ان امکان قرار دادن ویس است.

 

  • mohammad khoshalhan